Când s-a împrietenit pentru prima dată cu sportul, VR-ul a fost în mare parte pentru spectatori, creatorii gândindu-se cum ar putea să le ofere acestora o experiență mai bună și să îi atragă pe mulți dintre ei. În zilele noastre, pe măsură ce s-au făcut noi pași în avansare, VR-ul a început să implice și jucătorii. În fotbal, antrenorii pot căuta chiar și noi talente prin intermediul realității virtuale, într-un sport strategic precum pokerul jucătorii se bucură de o experiență completă, alăturându-se unor adversari reali la o masă aproape reală și poate că în curând ochelarii VR vor cuceri multe terenuri și benzi.
VR-ul surprinde prin imagini uimitoare și bogate, dar mai ales prin neobișnuit. O altă utilizare în fotbal este pentru loviturile de gol. Deoarece este dificil să lucrezi cu portarul pentru că ai nevoie de ceilalți 21 de jucători pe loc în timpul sesiunii de antrenament, realitatea virtuală umple aceste goluri și permite oricărui jucător să-și descopere potențialul. Filmările video din fotbal sunt un instrument fundamental pentru orice antrenor și de aceea o experiență care să permită unui antrenor sau unui jucător să vadă lucrurile din toate unghiurile este un plus considerabil.
Și schiorii sunt în avantaj. Prin VR, aceștia au șansa de a parcurge pârtiile reale de câte ori doresc și de a învăța pozițiile porților, detaliile terenului sau felul în care apar virajele. Creierul răspunde la pantele din VR în același mod ca în viața reală, ceea ce ajută cu adevărat la performanță. O descoperire semnificativă în baschet este tehnologia VR Brain Performance de la SyncThing. Aceasta presupune un echipament care permite unei întregi echipe să obțină date complete despre creierul jucătorilor. În plus, față de ochelarii VR tradiționali, setul de echipamente utilizat include interfețe neuronale. Un alt instrument deosebit este cel de evaluare a oboselii, planificat să monitorizeze modul în care aceasta afectează creierul jucătorului în timpul sezonului.
VR-ul este utilizat și ca ajutor de antrenament în multe sporturi precum golf, atletism, schi sau ciclism. Acest ajutor se referă la măsurarea performanței atletice, precum și la analiza tehnicii. Sportivul folosește această tehnologie pentru a regla anumite aspecte ale performanței sale. De exemplu, un jucător de golf care caută să-și îmbunătățească înclinarea sau un biciclist care dorește să meargă mai repede în urmărirea individuală.
După ce sporturile au început să se intersecteze din ce în ce mai mult cu acest jucător tehnologic, s-a descoperit că poate fi de mare ajutor și în fabricarea articolelor vestimentare sportive. În crearea designului anumitor modele de pantofi sport s-au atins praguri importante, dezvăluindu-se faptul că inovația este un factor cheie în această industrie, deoarece ștacheta se ridică din ce în ce mai mult în ceea ce privește performanțele sportive. Atleții caută în permanență modalități de a ajunge cât mai sus, ceea ce poate însemna să fie mai rapizi, mai puternici, să dobândească o rezistență mai bună. Această industrie trebuie să țină pasul cu acest impuls constant de perfecțiune sportivă și de aceea folosește cele mai noi tehnologii pentru a face acest lucru.
Pentru a deveni un sportiv cu adevărat mare (în orice sport), cheia este repetiția. Totuși, factori precum configurarea și disponibilitatea echipei, regulile, limitele fizice, chiar și vremea pot îngreuna accesul la antrenamentul repetitiv. Această învățare imersivă posibilă datorită VR-ului permite jucătorilor să practice sportul favorit oricând și oriunde, ca și cum ar fi la fața locului, pe teren sau în sala de antrenament. Un mediu de realitate virtuală le permite sportivilor să-și accelereze regimul de antrenament chiar și pe drum, oferindu-le șansa de a rula repetări nelimitate în cel mai realist mediu posibil, astfel încât să poată fi gata să facă performanțe absolute atunci când contează cu adevărat.
Preluat de la: diez.md