64565523_2271176183132745_2294421630316707840_n.jpg
Preşedintele Ucrainei, Volodîmîr Zelenski, a semnat un decret prin care se interzice emisia a trei posturi de ştiri ale opoziţiei. Șeful statului ucrainean susține că acestea răspândesc propaganda rusă.

Posturile a căror emisie în Kiev a fost oprită imediat sunt ZIK, NewsOne şi 112. Interdicţia prevede retragerea licenţelor de emisie şi a frecvenţelor TV şi blocarea conturilor pentru o perioadă iniţială de cinci ani, a anunţat administraţia prezidenţială de la Kiev, citată de agerpres.ro.

Volodîmîr Zelenski spune că respectivele posturi sunt o ameninţare pentru securitatea naţională şi răspândesc propagandă rusă.

Posturile de televiziune erau considerate în Ucraina drept o portavoce a partidului pro-rus „Platforma Opoziţiei pentru Viaţă”.

Potrivit celor mai recente sondaje de opinie, acest partid, care până acum a fost al doilea cel mai puternic din Ucraina, ar putea obţine cele mai multe voturi la alegerile parlamentare.

Decretul prezidenţial semnat de Zelenski a pus în aplicare o decizie adoptată de Consiliul de Securitate Naţională.

Preluat de la: diez.md